utorok 20. decembra 2011

Bylinky príroda leto ja

Som asi jediný človek na Slovensku, ktorému sa nepáči Jana Kirschner. (Mimochodom ona je veľmi krásna žena, len tie texty mne akosi nič nevravia) Ale to ma len tak napadlo.

Pijem čaj z byliniek, ktoré som si cez leto nazbierala a som na seba veľmi hrdá. Som chorá a lieči ma leto. Všetci sa mi čudujú, že poznám toľko všakovakých názvov tých všemožných bylín. Mám aj pár kamarátov, s ktorými si vymieňame bylinky, úlovky leta a iných období, ale už sa tak dlho nestalo. Dnes som minula posledné lesné jahody, ktoré som si velice šanovala. Doma mám veľkú knižnicu okolo okna a mám veľa kníh, ktoré sa tam nezmestia, ale vymeslela som si to tak, že do jednej police som dala za seba dve rady kníh. Ani som nevedela, že tam toho toľko mám. Kaktusy; izbové rastliny; závesné košíky (to ma moc nebaví); potom KĽÚČ NA URČOVANIE (nie trpaslíkov) RASTLÍN; lúčne kvety; kvety lesov, lúk a polí; bylinková lekáreň; chránené rastliny; potom mám ešte jednu vzácnu z AUS - dekorácie. No a ešte asi nejaké, ale nechcem, aby to znelo tak, že sa chvascem. Jednoducho mám z toho radosť. Raz som inak dostala jednu krááásnu. Príbehy o takých tých základných bylinách (baza, cesnak, petržlen, a pod.) Akože až také povery, super kniha, keby chcete, nafotím niečo a pošlem mailom. A ešte spomeniem poslednú - detské básničky a riekanky o bylinkách. Chýba mi ešte taká základná. Bylinky vo varení (akože šalvia, estragón a pod.)

Tak je super, že síce som obklopovaná len zvukom električiek zvonka, no môžem si zaspomínať aspoň na to čaro v lete okolo mňa. A včely a taký ten zvuk, keď sedíte niekde na lúke, je to asi nejaký hmyz, nie cvrček, také trochu tichšie, vždy som chcela vedieť, čo to je, počuť je to všade. Dopĺňa to ten kolorit letnej krajiny.

P.S. To na obrázku je kvet bazy čiernej v čaji.